Проведення ДПА в початковій школі у 2017 році (4 клас)
Державна підсумкова атестація (ДПА) у початковій школі в 2016/2017
навчальному році проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у
системі загальної середньої освіти
та листа МОН Про проведення державної підсумкової атестації у
загальноосвітніх навчальних закладах, у 2016/2017 навчальному році.
У загальноосвітніх навчальних
закладах І ступеня (початкова школа) державна підсумкова атестація
проводиться з трьох предметів: української мови, літературного читання,
математики.
Строки проведення державної підсумкової атестації в початковій школі
визначаються педагогічною радою і затверджуються відповідним наказом керівника
навчального закладу до 05 квітня 2017 року.
Атестація у 4-х класах проводиться
за місцем навчання у письмовій формі. Завдання для проведення атестації
укладають вчителі навчального закладу, відповідно до затверджених міністерством
орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, і затверджує керівник
навчального закладу. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами,
затвердженими Міністерством освіти і науки України.
У школах (класах), у яких вивчення
предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами,
атестація може складатися мовою вивчення предмета.
У загальноосвітніх навчальних
закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть
додатково проходити державну підсумкову атестацію з четвертого предмета: мови
національної меншини. Рішення про проведення державної підсумкової атестації з
мови національної меншини приймається педагогічною радою на підставі письмових
звернень батьків (одного із батьків) або їх законних представників і
затверджується наказом керівника навчального закладу.
Орієнтовні вимоги до змісту
атестаційних робіт
У загальноосвітніх навчальних
закладах державній підсумковій атестації (далі атестація) підлягають результати
навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мови і
літературного читання) та математики.
Атестація з української мови учнів,
які почали вивчати її в поточному навчальному році, здійснюється за бажанням
батьків або осіб, які їх замінюють.
Атестація з кожного предмета
проводиться письмово у формі підсумкових контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться в
загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на
другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і
після святкових.
На проведення контрольної
роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту
роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної
роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на
окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до
«Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки від 13.04.2011 № 329, наказ Міністерства освіти і науки
України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу
Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).
Додаткові підсумкові контрольні
роботи у 4-х класах не проводять.
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до
державних вимог щодо навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними
навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для підсумкових контрольних
робіт розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових
класів загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у
школах з малою наповнюваністю учнів) відповідно до розділу ІІ («Особливості
конструювання змісту підсумкових контрольних робіт з навчальних предметів, з
яких проводять атестацію») Орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для
проведення ДПА у 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018
н.р. і затверджуються адміністрацією навчального закладу.
При підготовці завдань для
підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати такі аспекти:
- перевірці підлягає навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій школі;
- контрольна робота повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
- кількість і обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
- тестові завдання бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
- завдання для проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах (окрім текстів для диктанту).
Особливості конструювання змісту
атестаційної роботи з української мови
Зміст підсумкової контрольної роботи
може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови
формується з тексту для диктанту або списування (з пропущеними орфограмами) для
виявлення правописних умінь і завдань до тексту: творчого - на побудову
зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь та завдань для
перевірки мовних знань.
Вимоги до змісту завдань і їх
оцінювання подано у таблиці 1.
Таблиця
1. Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з
української мови
№
з/п
|
Види
завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Диктант
або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 50-55 слів і
кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому
числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову
і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів
на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**
|
1
|
по
6 балів*
|
6
балів
|
2.
|
Завдання
до тексту для перевірки мовних знань
|
4
|
по
1 балу
|
4
бали
|
3.
|
Творче
завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з
навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по 2 бали***
|
2
бали
|
Разом
|
6
|
-
|
12
балів
|
* за кожну допущену у диктанті або
списуванні помилку знімається по 1 балу;
** у разі, коли у тексті є слово на
орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно
заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає
увагу дітей на його правильний запис;
*** у творчому завданні виставляють
по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на
ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови
формується з тестових завдань закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох
пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення
послідовності або відповідності для перевірки мовних знань), диктанту або
списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і
творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих
умінь.
Частину роботи (диктант/списування і
творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи),
дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мов. Тестові завдання виконує
на аркуші, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх
оцінювання подано у таблиці 2.
Таблиця
2. Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної
роботи з української мови
№
з/п
|
Види
завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Диктант
або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 25-30 слів (для
шкіл з навчанням мовами національних меншин – 20-25 слів) і кількістю
орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 1
слово з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання
яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 1 слова на
орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**
|
1
|
по
3 бали*
|
3
бали
|
2.
|
Завдання
закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів
|
3
|
по
1 балу
|
3
бали
|
3.
|
Завдання
відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6
компонентами
|
1
|
по
2 бали***
|
2
бали
|
4.
|
Завдання
відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по
2 бали***
|
2
бали
|
5.
|
Творче
завдання: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням
мовами національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по
2 бали***
|
2
бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12
балів
|
* за кожну допущену у диктанті або списуванні
помилку знімається по 1 балу;
** у разі, коли у тексті є слово на
орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно
заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає
увагу дітей на його правильний запис;
*** у творчому завданні виставляють
по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на
ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
Особливості конструювання змісту
атестаційної роботи з літературного читання
Зміст підсумкової контрольної роботи
може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи має формуватись з
тексту для читання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань
до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з
текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту
прочитаного.
Письмову частину роботи (творче
завдання) учень оформлює на листочках зі штампом школи. Інші завдання виконує на
аркуші з текстом, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх
оцінювання подано у таблиці 3.
Таблиця
3. Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з
літературного читання
№
з/п
|
Види
завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Текст
(незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 330-390
слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 250-310 слів).
Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не
мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
|
1
|
по
4 бали*
|
4
балів
|
2.
|
Завдання
до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом
|
6
|
по
1 балу
|
6
балів
|
3.
|
Творче
завдання: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту з
4-5 речень***, для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3
речень***
|
1
|
по
2 бали***
|
2
бали
|
Разом
|
8
|
-
|
12
балів
|
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з читання має формуватись
з тексту для самостійного читання і завдань до тексту для перевірки розуміння
змісту прочитаного і вміння працювати з текстом: тестових закритого типу (з
вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих) і відкритого типу
(на встановлення послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і
творчого.
Частину роботи (творче завдання)
учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи. Тестові завдання виконує
на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх
оцінювання подано у таблиці 4.
Таблиця
4. Вимоги до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи з
літературного читання
№
з/п
|
Види
завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Текст
(незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 330-390
слів (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 250-310 слів).
Кількість слів, значення які потребує пояснення – не більше 1. Речення у
тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
|
1
|
по
4 бали
|
4
бали
|
2.
|
Завдання
до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох
пропонованих варіантів
|
2
|
по
1 балу
|
2
бали
|
3.
|
Завдання
до тексту відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по
2 бали**
|
2
бали
|
4.
|
Завдання
до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між
6 компонентами
|
1
|
по
2 бали**
|
2
бали
|
5.
|
Творче
завдання до тексту: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного
тексту – 4-5 речень***
|
1
|
по
2 бали**
|
2
бали
|
Разом
|
6
|
-
|
12
балів
|
* спосіб читання оцінюється 1
балом(за наявністю /відсутністю артикуляцією), темп читання 3 балами; вчитель
враховує обсяг тексту, якій учень встиг прочитати за 3 хвилини: повністю-3
бали, не менше 2/3 – 2 бали, не менше половини 1 бал, менше половини жодного
балу;
** якщо творче завдання виконано
частково, неточно – 1 балом; якщо у творчому завдання учень логічно, правильно
висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку вчинкам героїв, описаним
подіям, завдання оцінюється 2 балами;
*** бали за письмову частину роботи
з читання виставляються без урахування помилок за грамотність.
Перевірку організовують таким чином:
- учитель пропонує дітям взяти в руки олівці;
- за вказівкою вчителя діти починають читати текст (мовчки);
- через 3 хвилини вчитель зупиняє читання і пропонує поставити олівцем крапку над словом, на якому зупинився читати учень;
- учитель пропонує дітям продовжити читання тексту до кінця і виконати завдання до нього, працюючи з текстом.
Особливості конструювання змісту
атестаційної роботи з математики
Зміст підсумкової контрольної роботи
може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи з математики має
формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з
багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і
перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного
матеріалу.
Роботу учень письмово оформлює на листочках
зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики.
Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.
Вимоги до змісту завдань і їх
оцінювання подано у таблиці 5.
Таблиця
5. Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з
математики
№
з/п
|
Види
завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Задача
на три дії
|
1
|
по
3 бали*
|
3
бали
|
2.
|
Знаходження
значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає
визначення порядку дій
|
1
|
по
2 бали**
|
2
бали
|
3.
|
Порівняння
чисел і величин та перетворення величин
|
2
|
по
1 балу
|
2
бали
|
4.
|
Знаходження
частини від числа
|
1
|
по
1 бали
|
1
бал
|
5.
|
Геометричний
матеріал
|
1
|
по
2 бали**
|
2
бали
|
6.
|
Творче
завдання або завдання з логічним навантаженням
|
1
|
по
2 бали
|
2
бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12
балів
|
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи для державної атестації
з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу),
серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання
з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу і
геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи,
дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання
виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі
письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на
аркуші з тестами.
Вимоги до змісту завдань і їх
оцінювання подано у таблиці 6.
Таблиця
6. Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної
роботи з математики
№
з/п
|
Види
завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Завдання
закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів
***
|
3
|
по
1 балу
|
3
бали
|
2.
|
Завдання
відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6
компонентами***
|
2
|
по
2 бали**
|
4
бали
|
3.
|
Завдання
відкритого типу з короткою відповіддю ***
|
1
|
по
2 бали**
|
2
бали
|
4.
|
Завдання
відкритого типу з розгорнутою відповіддю (задача
|
1
|
по
3 бали**
|
3
бали
|
Разом
|
8
|
-
|
12
балів
|
* якщо неправильно виконано одну дію
задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії –
1 балом;
** якщо завдання виконано частково,
воно оцінюється 1 балом.
***контрольна робота має містити
одне завдання з геометричним матеріалом, яке може бути подано в одному з
позначених *** пунктів.
Складено на підставі Орієнтовних
вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у
системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, відповідно до листа МОН № 1/9-149
від 13 березня 2017 року.
Немає коментарів:
Дописати коментар