Вправи на розвиток артикуляції
для чіткого
вимовляння звуків та на постановку дихання
1. Швидко і глибоко вдихнути носом із наступним тривалим і спокійним видихом через
рот, повільний видих при звукові [ф], [с], [ш] та інші під лічбу.
2. Читання групи слів, речень або частин вірша на одному диханні. Цей вид роботи
можна провести у вигляді гри «Хто більше?»
читають швидко
читання
повільно
читач
очевидно
читанка
захоплено
причитано
вдумливо
читальний
зосереджено
Україна - це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі
хати, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки.
Бродить осінь в лісі синьому,
де гриби під соснами,
там, де золото осіннє
вкрилось ясно росами.
3. Вимова складів із чергуванням звуків [р - л], [с - ш], [з - с] тощо спочатку пошепки, а потім
голосно, повільно - швидко.
ро - ло са - ша
ра - ла со - шо
ре - ле се - ше
рі - лі су - шу
ру - лу сі - ші
4. Проказування скоромовок, що сприяє активному тренуванню мовленнєвих органів.
Діти промовляють у різному темпі за вказівкою вчителя: П - повільно; Н -
нормально; Ш - швидко. Перед ними ставиться завдання вимовляти звуки чітко та
швидко.
Всім подобається це куце цуценя.
Для миші немає звіра страшнішого за кішку.
Рогата корівка реве, Романко траву рве.
У кільця немає кінця, всі кільця без кінця.
Серед ночі два кроти
Налякались темноти.
Тож втекли мерщій із двору
У свою глибоку нору.
Має втіху солов′їха:
Солов′ята всі у тата.
Всі співучі, голосисті,
Всі із хистом, всі артисти.
В горішнику горішина
Горішками обвішана.
Оришка й Тимошко
Струшують горішки.
Якось Яків сіяв мак
Так-сяк. Абияк.
Виріс ярий Яків мак,
Та щось коле, як їжак.
Сім дочок - сіроочок
Вишивало сім сорочок.
Немає коментарів:
Дописати коментар